Hjem Borger Affald, klima og natur Affald Afhentning af affald i rækkehuse og parcelhuse

Afhentning af affald i rækkehuse og parcelhuse

Se hvornår og hvor ofte du får hentet dit affald

Mad- og restaffald

Afhentning af mad- og restaffald sker hver 14. dag, bortset fra i juni, juli og august, hvor der tømmes 1 gang om ugen.

Papir/karton, glas, plast og metal

Afhentning af papir/karton, glas, plast og metal sker hver 4. uge året rundt.

Haveaffald

Afhentning af haveaffald sker 2 gange årligt, i april og oktober.
Kun husstande, som har 4-delt beholder til papir, plast, glas og metal er omfattet af haveaffaldsordningen.

Storskrald

Afhentning af storskrald sker 6 gange årligt. Du kan læse om, hvilket affald du kan og ikke kan aflevere til storskrald her.

Rød miljøkasse

Afhentning af den røde miljøkasse sker 4 gange årligt. Kassen må højest veje 4 kg.

Tekstilaffald

Afhentning af tekstilaffald sker 4 gange årligt. Du må højst aflevere 3 poser per afhentning. Husk knude på poserne.
Poserne, som du selv køber, skal være klare/gennemsigtige i størrelsen 15-25 liter. Der medtages ikke tøjaffald i affaldssække og bæreposer.

Tekstilaffald afhentes på samme afhentningsdag som din røde miljøkasse. Tekstilaffaldet skal stå synligt ud til skel ved vej.

Hvis du bor i landzone

Så skal du give os besked om, at du ønsker at få afhentet haveaffald, storskrald, rød miljøkasse eller tekstilaffald mindst 5 hverdage i forvejen. Bestil afhentning af haveaffald, storskrald, rød miljøkasse eller tekstilaffald i landzone.

Tilmeld dig beskedservice

Du kan tilmelde dig vores beskedservice. Så får du en sms eller e-mail om hvornår vi næste gang henter dit affald. Du kan selv vælge, hvilke affaldstyper du gerne vil have besked om. Du vælger selv, hvor mange dage før afhentning, du ønsker at modtage beskeden.

Affaldskalender

Du finder din affaldskalender ved at bruge linket her på siden, eller ved at bruge appen "Affaldsportal" eller "Perfect Waste". Her skal du indtaste din ejendoms adresse. Hvis du fx bor i andelsbolig, så kontakt vicevært eller bestyrelse for at høre hvilken adresse/nummer ejendommen er tilmeldt under.

Affald

Torvet 1, 4600 Køge