Hjem Borger Arbejde og uddannelse For dig, der er uden arbejde Ledig og godkendt til fleksjob

Ledig og godkendt til fleksjob

Som ledig fleksjobber har du mulighed for at modtage ledighedsydelse. Når du modtager ledighedsydelse, skal du være aktivt jobsøgende og deltage i Jobcenterets indsats.

Ledighedsydelse

Når du bliver godkendt til fleksjob og er ledig, har du mulighed for at modtage ledighedsydelse. Det gælder også, hvis du bliver ledig fra en ansættelse i fleksjob.

Som ledig fleksjobber får du en aktiv indsats og et individuelt kontaktforløb i Jobcenteret, samt mulighed for seks ugers selvvalgt uddannelse, mens du modtager ledighedsydelse.
Indsatsen indebærer også, at du selv aktivt skal søge job, lægge dit CV på Jobnet og deltage i de tilbud, Jobcenteret giver, herunder et tilbud om fleksjob.

På borger.dk kan du finde mere information om regler og satser for ledighedsydelse samt ansøge om ledighedsydelse ved ferie.

Jobsøgning som fleksjobber

Du skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Det vil sige, at du skal være aktivt jobsøgende ved at kontakte virksomheder og være opsøgende i forhold til at finde praktik og fleksjob.

Ligesom med ordinære jobs, er der mange om buddet, og mange fleksjobs bliver ikke slået op på jobbaser som for eksempel jobnet.dk.

Et godt råd er at hjælpe virksomhederne med at se mulighederne i at ansætte netop dig. Hvad kan du hjælpe dem med, som de måske ikke engang selv er bevidste om, de kunne bruge hjælp til? Tænk fremadrettet og ud fra deres perspektiv.

Du kan også ansøge om et fleksjobbevis, som kan gøre det lettere for dig at søge et konkret job.
Fleksjobbeviset fortæller en arbejdsgiver, at du er godkendt til et fleksjob, og hvilke skånebehov du har. På beviset står der også nogle generelle informationer om fleksjobordningen.
Du kan ansøge om fleksjobbevis via selvbetjeningen på borger.dk.

Jobcenteret kan hjælpe dig med at finde et fleksjob og give dig gode råd til din jobsøgning.

Hvad gør du, hvis du mister dit fleksjob?

Hvis du bliver ledig, skal du henvende dig i Jobcenteret.

Jobcenter Køge

Torvet 1, 4600 Køge