Skip til hoved indholdet Kontakt Kontakt
    Hjem Borger Bolig og byggeri Styringsdialoger Styringsdialog 2025 med Boligselskabet DOMEA

Styringsdialog 2025 med Boligselskabet DOMEA

Mødeinformationer

Dato:
Den 9. oktober 2025, kl. 10:00-11:00.

Deltagere fra boligselskabet/afdelingen:
Kundechef, Jens Abdelkader Dahmani, Boligselskabet DOMEA
Organisationsformand, Jeanet Strømmen, Boligselskabet DOMEA
Afdelingsformand, Erik Sildorf, Boligselskabet DOMEA

Deltagere fra Køge Kommune:
Økonomikonsulent, Nicole Frost, Økonomi- og Koncernservice
Specialkonsulent, Rikke Willesen, Velfærdsforvaltningen
Juridisk specialkonsulent, Maria Høst, Økonomi- og Koncernservice

Afbud:
Virksomhedsambassadør og byggesagsbehandler, Brian Mortensen, Teknik- og Miljøforvaltningen 


Sted:
Mødelokale 2, Det gl. Rådhus, Torvet 1, 4600 Køge (indgang 2 fra gården). Ved ankomst ringes på dørtelefonen til mødelokale 2. Der er elevator op til mødelokalet.

Referent:
Maria Høst

Emner

Velkomst og præsentation

  1. Status fra boligorganisationen
  2. Boligsociale tiltag, herunder anvisningsaftaler (Velfærdsforvaltningen)
  3. Økonomi og drift, herunder opfølgning på effektiviseringer (Økonomisk afdeling)
  4. Byggeri, renovering og øvrige tekniske spørgsmål (Teknik- og Miljøforvaltningen samt Økonomisk afdeling)
  5. Aftaler
  6. Eventuelt 


Ad 1) Velkomst og præsentation

Køge Kommune bød velkommen til årets styringsdialogmøde, og efterfølgende præsenterede mødedeltagerne kort sig selv.

Ad 2) Status fra boligorganisationen

Der arbejdes i øjeblikket med implementeringen af et nyt IT-system, som er ved at blive kørt ind. Derudover er der stort fokus på drift- og vedligeholdelsesplanerne, da lejemålene kræver mere indsats end tidligere. Dette har den konsekvens, at der er tale om huslejestigninger, blandt andet som følge af et efterslæb – et emne, der er dialog om. Drift og vedligehold vurderes som den største udfordring.

Der er desuden blevet gennemført en test af den første digitale indkaldelse til afdelingsmøde i Campus Køge. Testen viste en positiv effekt på fremmødet sammenlignet med tidligere, hvor indkaldelser blev udsendt husstandsopdelt. Der er fortsat opmærksomhed på de beboere, der er undtaget fra digital post.

Der foregår aktuelt arbejde med IT, digitalisering og brug af AI i selskabet. Formålet er blandt andet at identificere og gennemføre effektiviseringer på nogle områder.

Ad 3) Boligsociale tiltag, herunder anvisningsaftaler (Velfærdsforvaltningen)

DOMEA oplyser, at der aktuelt ikke er udfordringer i forhold til anviste borgere.

Rikke bemærker, at der er et godt samarbejde og en åben dialog, hvis der opstår udfordringer i en afdeling.

Rikke fortæller desuden, at kommunen har holdt et oplæg på en konference om, hvordan arbejdet i Køge Kommune foregår i forhold til den kommunestrategiske rammeaftale. Hun oplyser, at man nu igangsætter fem prøvehandlinger, hvoraf én handler om overgangen for borgere, der flytter fra et bosted til en bolig i den almene sektor.

Vive, en forskningsenhed, der arbejder meget med almene områder, gennemfører en undersøgelse af, hvordan den kommunestrategiske rammeaftale i kommunerne understøtter blandt andet, udsatte borgere.

Rikke fortæller, at der er sendt en social boligstrategi i høring, som ligger tilgængelig på Køge Kommunes hjemmeside. Strategien kobler sig til den kommunestrategiske rammeaftale og har fokus på at forebygge udsættelser. Hvis der opstår sager med risiko for udsættelse, er ønsket, at boligselskabet orienterer kommunen, så de udekørende medarbejdere kan kontakte borgerne.

Ad 4) Økonomi og drift, herunder opfølgning på effektiviseringer (Økonomisk afdeling)

DOMEA har stort fokus på optimering, drift og effektivisering, både hvad angår systemer og HR.

Økonomiafdelingen har ingen bemærkninger, og regnskabet er taget til efterretning.

Ad 5) Byggeri, renovering og øvrige tekniske spørgsmål (Teknik- og Miljøforvaltningen samt Økonomisk afdeling)

Der har været udfordringer med affaldstømningen, men DOMEA er i dialog med forvaltningen om sagen. Der er sket en forbedring, men der opleves fortsat problemer. Beboerne opfordres til at anvende app’en Tip Køge ved manglende tømning eller andre affaldsrelaterede problemer.

DOMEA er i gang med facaderenovering i Boholteparken, da arbejdet tidligere ikke blev udført korrekt. 

Der blev udtrykt ønske om bedre kommunikation og orientering forud for vedligeholdelsesarbejde omkring afdelingerne. Henvendelser og information kan sendes til sc.solroed@domea.dk inden arbejdet igangsættes.

Erik påpeger, at fliserne på det kommunale fortov ved Boholteparken er forskudte, og at hækken ikke er blevet klippet fra Boholtevej til Marksvinget. Dette gør det besværligt at færdes der, især for personer med rollator, da fliserne ligger ujævnt, og græsrabatter samt ukrudt breder sig over fortovet. 

Køge Kommune har modtaget dokumentation fra Verdis modtageanlæg, som viser mangelfuld affaldssortering enkelte steder i kommunen. For at sikre højere kvalitet af det indsamlede affald og øge genanvendelsen vil kommunen indføre skærpet modtagekontrol. Fejlsorterede beholdere vil blive afvist og først tømt, når fejlen er rettet, eller mod betaling af ekstratømning.

Ad 6) Aftaler

Brian Mortensen undersøger, hvor skellet går i Boholteparken, og vender tilbage med afklaring til sc.solroed@domea.dk. 

Brian Mortensen videregiver information om muligheden for at besigtige området ved Boholteparken i forbindelse med udfordringerne.

Brian Mortensen undersøger, hvor skellet går i Boholteparken, og videregiver samtidig information om muligheden for at besigtige området i forbindelse med udfordringerne – information herom sendes til sc.solroed@domea.dk. 

Ad 7) Evt.

Intet at bemærke.

Giv feedback

Hold dig opdateret om Køge Kommune

Køge Kommune
Torvet 1
DK-4600 Køge
CVR-nr. 29189374
Akut hjælp

Telefon: +45 56 67 67 67
raadhus@koege.dk

Nyttige genveje