Skip til hoved indholdet Kontakt Kontakt
    Hjem Borger Bolig og byggeri Styringsdialoger Styringsdialog 2025 med Køge Lejerforenings Boligselskab

Styringsdialog 2025 med Køge Lejerforenings Boligselskab

Dato:
Den 8. oktober 2025, kl. 13:00-14:00.

Deltagere fra boligselskabet/afdelingen:
Chefkonsulent, Anders Hørlück, Boligkontoret Danmark
Formand, Poul Skræddergaard, Køge Lejerforenings Boligselskab
Deltagere fra Køge Kommune:
Virksomhedsambassadør og byggesagsbehandler, Brian Mortensen, Teknik- og Miljøforvaltningen
Juridisk specialkonsulent, Maria Høst, Økonomi- og Koncernservice

Afbud:
Specialkonsulent, Rikke Willesen, Velfærdsforvaltningen
Økonomikonsulent, Nicole Frost, Økonomi- og Koncernservice

Sted:
Mødelokale 2, Det gl. Rådhus, Torvet 1, 4600 Køge (indgang 2 fra gården). Ved ankomst ringes på dørtelefonen til mødelokale 2. Der er elevator op til mødelokalet.

Referent:
Maria Høst

Emner:

  1. Velkomst og præsentation
  2. Status fra boligorganisationen
  3. Boligsociale tiltag, herunder anvisningsaftaler (Velfærdsforvaltningen)
  4. Økonomi og drift, herunder opfølgning på effektiviseringer (Økonomisk afdeling)
  5. Byggeri, renovering og øvrige tekniske spørgsmål (Teknik- og Miljøforvaltningen samt Økonomisk afdeling)
  6. Aftaler
  7. Eventuelt

Ad 1) Velkomst og præsentation

Køge Kommune bød velkommen til årets styringsdialogmøde.

Ad 2) Status fra boligorganisationen

Generelt en stabil drift.

Fraflytningsniveauet er lavt, og genudlejningen sker hurtigt. Udgifterne i forbindelse med fraflytninger er dog en smule høje i de tilfælde, hvor boet efter den fraflyttede beboer ikke kan dække omkostningerne.

Der er løbende udskiftet vinduesglas til lavenergi- og støjreducerende glas, hvilket har haft en mærkbar positiv effekt.

Renoveringsarbejdet er i gang, herunder isolering af gavle i forbindelse med skalmuring samt understrygning af tage.

Afdelingsmødet blev afholdt den 23. september, hvor beboerne blev varslet om huslejestigninger pr. 1. januar 2026. Der var ingen protester.

Ad 3) Boligsociale tiltag, herunder anvisningsaftaler (Velfærdsforvaltningen)

Intet at bemærke.

Ad 4) Økonomi og drift, herunder opfølgning på effektiviseringer (Økonomisk afdeling)

Økonomisk Afdeling har ingen bemærkninger.

Ad 5) Byggeri, renovering og øvrige tekniske spørgsmål (Teknik- og Miljøforvaltningen samt Økonomisk afdeling)

Aftale om kemiskabet er på plads, men afventer, at renoveringen afsluttes.

Køge Kommune har modtaget dokumentation fra Verdis modtageanlæg, som viser, at affaldssorteringen er mangelfuld enkelte steder i kommunen. For at sikre højere kvalitet af det indsamlede affald og øge genanvendelsen vil kommunen indføre skærpet modtagekontrol. Fejlsorterede beholdere vil blive afvist og først tømt, når fejlen er rettet, eller mod betaling af en ekstratømning.

Ad 6) Aftaler

Intet at bemærke.

Ad 7) Evt.

Intet at bemærke.

Giv feedback

Hold dig opdateret om Køge Kommune

Køge Kommune
Torvet 1
DK-4600 Køge
CVR-nr. 29189374
Akut hjælp

Telefon: +45 56 67 67 67
raadhus@koege.dk

Nyttige genveje