Information til private leverandører af personlig pleje og praktisk hjælp
Virksomheder som ønsker at blive leverandør af personlig pleje og/eller praktiske hjælp til borgerne skal godkendes af Køge Kommune.
Fritvalgsordningen
Borgerne har ret til at have flere leverandører at vælge imellem, når de visiteres hjælp til personlig pleje og praktiske opgaver. Dette er kommunens fritvalgsordning.
Køge Kommune har derfor pligt til at indgå aftale med de virksomheder, som kan godkendes som leverandører af disse opgaver.
Krav til leverandøren
Køge Kommune arbejder på et nyt godkendelsesmateriale og kontrakt til private leverandører af personlig pleje og praktisk hjælp.
Hjemmesiden vil blive opdateret, så snart materialet er klar.
Ansøgning
For at blive godkendt som leverandør, skal virksomheden udfylde fritvalgsblanketten og medsende en beskrivelse af virksomheden.
Fritvalgsblanketten findes på Virk.dk.
Beskrivelse af virksomheden skal indeholde følgende oplysninger:
- En kortfattet beskrivelse af virksomheden og dens aktiviteter
- Virksomhedens personalepolitiske målsætninger
- Eventuelle underleverandører
- Øvrige oplysninger af betydning for vurdering af virksomheden.
Fritvalgsblanketten og virksomhedsbeskrivelsen indsendes til vf@koege.dk eller med almindelig post til:
Køge Kommune
Velfærdsforvaltningen, Ældre- og Sundhedsafdelingen
Torvet 1
4600 Køge
Behandling af ansøgninger
Modtagne ansøgninger gemmes frem til det nye godkendelsesmateriale og kontrakt er udarbejdet. Ansøgerne kontaktes herefter.
Afregningstakster
Afregning mellem Køge Kommune og fritvalgsleverandøren sker ud fra takster, som er vedtaget af Køge Byråd.