Hjem Borger Parkering, trafik og veje Parkering Regler for lastbil- og busparkering i Køge Kommune

Regler for lastbil- og busparkering i Køge Kommune

Reglerne er senest ajourført den 17. marts 2020.

Kørtøjer med tilladt totalvægt over 3.500 kg.

Det er tilladt at parkere:

• På veje og lastbil- og busparkeringspladser hele døgnet, hvor parkering tillades med skiltning og/eller anden afmærkning.
  • På veje fra kl. 06 - 18 på hverdage, med mindre anden skiltning og/eller afmærkning ikke tillader parkering.
  • Løstrailere og påhængsvogne fra kl. 06-18 på hverdage på veje og lastbilparkeringspladser, hvor der er skiltet med løstrailere og påhængsvogne tilladt.

Det er ikke tilladt at parkere eller standse:

• På veje fra kl. 18 - 06 på hverdage samt på lørdage, søn- og helligdage, med mindre anden skiltning og/eller afmærkning tillader parkering.
  • Løstrailere og påhængsvogne på hverdage fra kl. 18 - 06, samt på lørdage, søn- og helligdage.
  • Særligt indrettede køretøjer, herunder reklamevogne mv.
  • På cykelsti, gangsti, yderrabat, fortov, midterrabat, helleanlæg og lignende.

Skiltning:

De områder, hvor lastbiler må parkeres er markeret med særlig skiltning:

Oversigtkort

Oversigtskort med markering af hvor lastbiler og busser må parkere i kommunen, samt angivelse af antallet af parkeringspladser. Kortet er senest revideret den 29-3-2023