Hjem Borger Fritid og oplevelser Foreninger Støtte til frivilligt socialt arbejde

Støtte til frivilligt socialt arbejde

Køge Kommune uddeler årligt puljemidler som støtte til frivilligt socialt arbejde.

Alle, der udfører eller gerne vil i gang med at udføre frivilligt socialt arbejde i Køge Kommune, kan ansøge om støtte til deres indsats. Dette gælder for både foreninger, organisationer, virksomheder, grupper og enkeltpersoner.

Støtten gives primært til aktiviteter der udføres af frivillige, og som bidrager til forbedring af den fysiske, mentale og sociale sundhed for målgrupper indenfor social- og sundhedsområdet.

Ansøgningsrunden ligger hvert år i sidste kvartal, og støtten bliver tildelt af Ældre- og Sundhedsudvalget i begyndelsen af det nye år.

Fokusområde for frivilligpuljen

Hvert år beslutter Ældre- og Sundhedsudvalget et fokusområde for frivilligpuljen.
I 2024 er fokusområdet den nye sundhedspolitik "SAMMEN OM SUNDHED".

Det betyder, at ansøgningerne vil blive vurderet ud fra, om aktiviteterne fremmer fysisk, mental og social sundhed, og er i overensstemmelse med sundhedspolitikkens fem overordnede mål:

• En barndom og ungdom i trivsel
  • En hverdag og fritid med sunde muligheder
  • Sunde lokalsamfund og fællesskaber
  • Lige adgang til sundhed
  • Flere gode leveår

Sådan søger du

Ansøgningsrunden for 2024 er afsluttet.

Den nye ansøgningsrunde for midler i 2025 åbner i slutningen af 2024.
Ansøgning foregår digitalt og vil være tilgængelig her på siden, når den nye ansøgningsrunde åbner.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Velfærdsforvaltningens sekretariat på VF@koege.dk

Tidligere tildelinger

Se oversigt over foreninger som har modtaget midler til frivilligt socialt arbejde i 2024