Hjem Borger Hjælp og støtte Støtte til børn, unge og familier Håndtering af Skilsmisse: Digital Støtte til Svære Følelser og Udfordringer

Håndtering af Skilsmisse: Digital Støtte til Svære Følelser og Udfordringer

Styrk samarbejdet efter skilsmisse med det digitale værktøj SES - Samarbejde efter Skilsmisse

Få hjælp online gennem det digitale værktøj SES, udviklet til forældre og pårørende. SES er en digital hjælp til at håndtere de svære følelser og udfordringer, der ofte følger med, når forældre ikke længere bor sammen. Ved at benytte SES digitale værktøjer får I som forældre og/eller pårørende adgang til en evidensbaseret værktøjskasse af materialer og metoder, der kan forbedre samarbejdet til gavn for både voksne og børn.

SES giver adgang til 18 digitale moduler, som I kan bruge derhjemme i jeres eget tempo. Modulerne dækker alt lige fra at tackle vrede til at forstå børns behov og undgå typiske udfordringer i forældresamarbejdet.

Hvert modul indeholder videoer, illustrationer, billeder og en fortællerstemme, der taler jer igennem indholdet. Der er også korte film, der viser, hvordan I som forældre kan håndtere dagligdags situationer og undgå konflikter.

Erfaringer viser, at forældre, der deltager i SES, oplever forbedret samarbejde. Statistikker viser også, at børnene trives bedre og klarer sig bedre gennem barndommen. Alle med bopæl i Køge Kommune kan oprette sig gratis på www.ses.dk

Se filmen "Hjælp børnene trygt igennem skilsmissen"