Hjem Borger Sundhed og forebyggelse Forebyggende hjemmebesøg og infomøder til ældre

Forebyggende hjemmebesøg og infomøder til ældre

Køge Kommune tilbyder forebyggende hjemmebesøg og informationsmøder til ældre. Her vejleder vi om kommunens aktiviteter og støttemuligheder. Vi går i dialog med dig om din hverdag, og om hvordan du bedst bevarer dine funktioner og styrker dit sociale netværk.

Kommunens forebyggende medarbejdere kommer enten hjem til dig på et forebyggende hjemmebesøg, eller inviterer dig til et fælles informationsmøde med andre ældre borgere i Køge Kommune.

Forebyggende hjemmebesøg eller informationsmøder tilbydes:

• Til alle borgere, når de fylder 75 år, og igen når de fylder 80 år.
  • Årligt fra du fylder 82 år.
  • Til enlige, det år de fylder 70 år

Er du i målgruppen, får du tilsendt et brev med information.

Du har mulighed for selv at bede om en forebyggende samtale, hvis du har et særligt behov, fra du er 65 år.
Du henvender dig direkte til de forebyggende medarbejdere på tlf. 56 67 67 72 eller tlf. 56 56 25 79.
De forebyggende medarbejdere træffes alle hverdage kl. 8-9.