Skip til hoved indholdet Kontakt Kontakt

Selvbetjening for affald

Du kan indberette fejl og mangler ved tømning af affald, samt bestille nye eller andre affaldsbeholdere. Du skal som udgangspunkt benytte appen Perfect Waste, men du kan også tilgå vores selvbetjening uden appen. På denne side finder du svar på hvordan.

Bestil ekstra tømning af affald

Perfect Waste

Hent appen Perfect Waste og få din platform til at få beskeder og opdateringer om affald.

Du kan i Perfect Waste:

  • Bestille afhentning af affald
  • Rapportere fejl og mangler, fx manglende tømning af affaldsbeholdere
  • Beskedservice – få besked om tømninger mm.
  • Modtage vigtige opdateringer om affaldsordningen
  • Se din affaldskalender med datoer for tømning af dine forskellige beholdere
  • Hjælp til affaldssortering ved at scanne stregkoder eller søge på en affaldstype eller et produkt

Sådan kommer du i gang

Download appen Perfect Waste på din mobiltelefon fra App Store, Google Play, eller hvor du ellers henter apps. Når du har downloadet appen, skal du blot følge vejledningen og indtaste din adresse for at komme i gang. For at sikre, at du modtager relevante beskeder, anbefales det at placere appen på din startskærm og acceptere opdateringer.

Få besked om dit affald

Vi anbefaler, at du i Perfect Waste siger ja til notifikationer om, hvornår der afhentes affald. Du kan selv vælge, hvilke affaldstyper du gerne vil have besked om. Du vælger også selv, hvor mange dage før afhentning, du ønsker at modtage beskeden. Du kan altid afmelde dig eller tilpasse din beskedservice igen.

Hvis du bor i etagebolig/lejlighed med fælles affaldsløsning, skal du kontakte vicevært eller bestyrelse for at høre hvilken adresse/nummer affaldsløsningen er tilmeldt under.

Har du ikke Perfect Waste, kan du benytte nedenstående selvbetjening:

Her kan du give os besked om, at din affaldsbeholder ikke er blevet tømt.

Indtast til adressen, klik på "Næste", følg anvisningerne og tryk på ”Send”.

Vær opmærksom på, at indberetning af manglende tømning skal ske senest 4. arbejdsdag efter den dag, hvor der skulle have været tømt.

Eksempel: Din beholder skulle have været tømt torsdag den 22. maj. Så skal manglende tømning indberettes senes på 4. arbejdsdag efter, dvs. onsdag den 28. maj.

Her kan du give os besked om, at din affaldsbeholder ikke er blevet sat rigtigt på plads.

Indtast til adressen, klik på "Næste", følg anvisningerne og tryk på ”Send”.

Her kan du bestille en ny affaldsbeholder, hvis den, du har, er gået i stykker.

Indtast til adressen, klik på "Næste", følg anvisningerne og tryk på ”Send”.

Fra den 1. juni 2025 kan du bestille en ekstraordinær tømning af dine affaldsbeholdere, fx hvis én eller flere af dine affaldsbeholdere er fuld og du ikke kan vente til den næste almindelige tømmedag. Du bestiller via Bestilling af Engangsydelser, afhentninger eller anden service.

Indtast til adressen, klik på "Næste", følg anvisningerne og tryk på ”Send”.

Har du brug for en anden affaldsbeholder eller flere/færre affaldsbeholdere, så giv os besked om det gennem vores selvbetjeningsløsning. Der er mulighed for flere forskellige størrelser.

Klik på knappen, følg anvisningerne og tryk på ”Send”.

Du kan se gebyrerne for vores forskellige størrelser af affaldsbeholdere her.

Bor du i parcel- eller rækkehus og er ved at løbe tør for bioposer til madaffald, kan du binde én pose på håndtaget af din rest-madaffaldsbeholder. Så lægger skraldemændene nogle nye bioposer til dig næste gang rest-mad tømmes.

Bor du i etageejendom/lejlighed vil der i bebyggelsen være en praksis for, hvordan man får uddelt bioposer eller selv kan hente bioposer et sted. Du kan bestille kasser med bioposer her: Bestilling af engangsydelser, afhentninger eller anden service, herunder bestilling af bioposer og køkkenkurv til madaffald.

Indtast til adressen, klik på "Næste", følg anvisningerne og tryk på ”Send”.

Her kan du bestille afhentning af affald.

Hvis du bor i enfamiliebolig i landzone, skal du tilmelde dig afhentning af: Storskrald, haveaffald, farligt affald (rød miljøkasse) og tekstilaffald.

Hvis du bor i etageejendom/lejlighed, skal du tilmelde dig afhentning af farligt affald (rød miljøkasse).

Vi anbefaler, at du benytter appen Perfect Waste og siger ja til notifikationer om hvornår der afhentes affald. Så har du tid til at tilmelde dig tømning af de nævnte affaldstyper.

Hvis du undrer dig over, hvorfor nogle borgere skal tilmelde sig tømning, mens andre ikke skal, så er der en helt simpel forklaring: Det er for at undgå unødig kørsel for skraldebilerne, særligt i landzone.

Indtast til adressen, klik på "Næste", følg anvisningerne og tryk på ”Send”.

Affald

Torvet 1, 4600 Køge
Giv feedback

Hold dig opdateret om Køge Kommune

Køge Kommune
Torvet 1
DK-4600 Køge
CVR-nr. 29189374
Akut hjælp

Telefon: +45 56 67 67 67
raadhus@koege.dk

Nyttige genveje