Hjem Borger Parkering, trafik og veje Parkering Parkering af el-bil, lastbil, campingvogn, trailer og motorcykel

Parkering af el-bil, lastbil, campingvogn, trailer og motorcykel

Læs regler for, hvor og hvordan du må parkere din el-bil, lastbil, campingvogn og motorcykel i Køge Kommune

Lastbiler og busser

Rundt om i Kommunen findes parkeringspladser, hvor du må parkere en lastbil. Parkeringspladserne er markeret med særlig skiltning.

Læs om, hvordan du parkerer med lastbil og bus, hvilke regler der gælder og se et kort over, hvor der findes lastbil- og busparkeringspladser på siden: Regler for lastbil- og busparkering i Køge Kommune.

Oversigtskort

Kort der viser placering af parkeringspladser for lastbiler. I søgefeltet i øverste højre hjørne, kan du skrive et vejnavn og finde den nærmeste parkeringsplads for lastbiler:

Campingvogne, trailere og andre påhængskøretøjer

Nedenfor kan du se reglerne for parkering med påhængskøretøjer, for henholdsvis påhængskøretøjer under 3500 kg og over 3500 kg.

Parkering med trailere og andre påhængskøretøjer under 3500 kg

Følgende gælder:

• Uden bil. Må kun parkeres alene på betalingsparkeringspladser. Parkeringen skal dog ophøre kl. 18.
  • Tilkoblet bil. Må parkeres på alle parkeringspladser, hvis den er tilkoblet en bil, også efter kl. 18.
  • Byzone uden bil. Indenfor byzoneskiltene må den parkeres alene på vejen fra kl. 06:00-18:00 mandage-fredage. Må ikke parkeres alene lørdage, søndage og helligdage.
  • Byzone tilkoblet bil. Indenfor byzoneskiltene må den parkeres på vejen efter kl. 18 alle ugens dage, hvis den er tilkoblet en bil.

Parkering med trailere og andre påhængskøretøjer over 3500 kg

Følgende gælder:

• Ikke tilladt på p-pladser. Må aldrig parkeres på en almindelig parkeringsplads, medmindre der er skiltet med, at det er tilladt.
  • Byzone på veje. Indenfor byzoneskiltene må den parkeres på vejen fra kl. 06:00-18:00 mandage-fredage. Må ikke parkeres på vejen lørdage, søndage og helligdage.

El-biler

I Køge Midtby, Skandinavisk Transport Center, Sjællands Universitetshospital og Den Hvide By findes parkeringspladser, hvor du kan parkere og oplade din el-bil. Parkering ved ladestander foregår efter samme regler som almindelig parkering, eventuelt med betaling og/eller tidsbegrænsning.

Oversigtskort

Kort der viser placering af parkeringspladser med el-ladestandere. I søgefeltet i øverste højre hjørne, kan du skrive et vejnavn og finde den nærmeste el-ladestander:

Motorcykler

Som udgangspunkt gælder de samme parkeringsregler for motorcykler, som for alle andre motorkøretøjer.

Parkeringsteamet

Torvet 1, 4600 Køge