Kontakt os
Skoleafdelingen
Åbningstider og telefontider
Pladsanvisningen
Åbningstider og telefontider
Ungecentrum
Telefontid
Mandag til onsdag kl. 9.00-14.00
Torsdag kl. 12.00-18.00
Fredag kl. 9.00-12.00
Personlige henvendelser i receptionen
Den åbne vejledning samt tilmelding til uddannelseshjælp
Ungepsykologen
Telefontid
Åben Anonym Familierådgivning
Åbningstid
Familiecenter Køge
Træffes bedst telefontid
Sundhedstjenesten
Telefontider
Kontakt Borgerservice - Pas, Kørekort, vielser, MitID
Åbningstider og telefontider
Borgerservice Light i Borup
Borgerservice Light på Borup Bibliotek har åben mandag til torsdag i bibliotekets betjente åbningstid.
Husk at du skal bestille tid til al Borgerservice-betjening.
Tidsbestilling sker via Køge Kommunes hjemmeside eller telefonisk til kommunen på 56 67 63 63.
Parkeringsteamet
Åbningstider og telefontider
Vej, Park og Byrum
Vej, Park og Byrum (drift)
Events
Åbningstider og telefontider
Foreninger og aftenskoler - generelt
Åbningstider og telefontider
Tilskud til folkeoplysende foreninger og spørgsmål til fritidspas
Åbningstider og telefontider
Kulturområdet
Åbningstider og telefontider
Idrætsområdet
Åbningstider og telefontider
Jobcenter
Åbningstider og telefontider
Ungecentrum
Telefontid
Mandag til onsdag kl. 9.00-14.00
Torsdag kl. 12.00-18.00
Fredag kl. 9.00-12.00
Personlige henvendelser i receptionen
Den åbne vejledning samt tilmelding til uddannelseshjælp
Center for Dansk og Integration
Udbetaling af sygedagpenge
Åbningstider og telefontider
Borgerservice - Ansøgning om kontanthjælp
Åbningstider og telefontider
Borgerservice - Udbetaling af kontanthjælp
Åbningstider og telefontider
Tandreguleringsklinikken Boholtevej
Sundhedstjenesten
Telefontider
Ungepsykologen
Telefontid
Visitationen - Personlig og praktisk hjælp
Visitationen - Kropsbårne hjælpemidler
Personlige hjælpemidler
Hjælpemidler til udlån, forbrugsgoder og boligindretning
Åbningstider og telefontider
Visitationen - Handicapbil
Demensteam Køge
Telefontid
Kontinensklinikken
Klinikkens åbningstid
Telefontid
Hjerneskadekoordinatoren
Socialafdelingen
Affald
Telefontider og åbningstider
Natur og Landbrug
Telefontider og åbningstider
Jord
Telefontider og åbningstider
Grundvand
Telefontider og åbningstider
Byggesag
Åbningstider og telefontider
Køb og Salg
Johan Leo
Projektchef
23 62 22 89
Mette Brink
56 67 24 65
Janni Døssing Hansen
56 67 24 05
Opkrævningen
Spildevand
Telefontider og åbningstider
Miljø
Telefontider og åbningstider
Kommunikation
Tania Kejser, kommunikationschef (ferie i uge 20)
2146 5051, tania.kejser@koege.dk
Pressehenvendelser:
Mette Klingsey, kommunikationsrådgiver
2977 2461, mette.klingsey@koege.dk
Katrine Raahauge Damkjær, kommunikationsrådgiver (p.t. ikke til stede)
2342 0213, katrine.damkjar@koege.dk
Sociale medier
Sofie Emma Jensen, Kommunikationsrådgiver, sociale medier
2018 4803, sofie.jensen@koege.dk
Louise Simoni Larsen, kommunikationsrådgiver (barsel)
5667 2262 / 4031 4445, Louise.simoni.larsen@koege.dk
Web
Lotte Holle Schneider, kommunikationsrådgiver og webmaster
2712 1323, Lotte.schneider@koege.dk
Design og byvåben
Josefine Amalie Madsen, grafiker
5667 2513 / 2148 3619, josefine.madsen@koege.dk
Her kan du bestille en tid til personlig betjening i Køge Kommune. 1. februar 2023 indførte vi obligatorisk tidsbestilling. Det betyder, at du skal have aftalt en tid for at få personlig betjening på Køge Rådhus og på Borup Bibliotek i Borgerservice Light. Du skal bestille tid til alle aftaler - også når din henvendelse drejer sig om for eksempel kørekort, vielse, flytning mm.
Bestil tid til:
- Bestilling af pas - både borgerservice, Køge Rådhus og borgerservice Light, Borup
- Afhentning af pas, MitID, kørekort, vielse, flytning, lægeskift, hjælp til selvbetjening og andre henvendelser i borgerservice, Køge Rådhus
Bemærk, at tid til afhentning af pas skal bestilles til den der henter passet, da man melder sin ankomst med cpr.nr. - Andre henvendelser i Borup Borgerservice Light (MitID, kørekortfornyelse, sundhedskort/lægeskift, salg af affaldssække)
- Tilmelding i Jobcenter
- Tidsbestilling uden cpr.nr - til indrejse fra udlandet
- Book en byggesagsbehandler
- Møde med Affaldsteamet
- Møde med Spildevandsteamet
Har du ikke mulighed for at bestille tid via vores hjemmeside, kan du ringe til tidsbestilling på tlf. 5667 6363.
Her bliver du guidet til den afdeling, som kan bestille en tid til dig.
For alle andre henvendelser kan du aftale tid ved at kontakte os på mail eller telefon.
Tidsbestilling
Telefontider
Akutnumre
- Hegnetslund Kvindekrisecenter: 56 67 28 28
- Hjemmeplejens numre:
- Team Midt Møllebo: 56 67 64 53
- Team Syd Tingstedet:56 67 66 17
- Team Vest Borup: 56 67 66 31
- Team Øst Sandmarksbo: 56 67 67 34
- Team Syd Lerbæk Torv: 56 67 67 45
- Team Nord: 56 67 65 70
- Team Ejby: 56 56 56 62
- Akut Hjemmesygepleje: Tlf. 60 23 73 33
- Plejeboliger: Tlf. 20 56 13 19
- Det Social Akuttilbud – Akutlinjen. Til akut, psykisk krise: Tlf. 24 40 04 04
- Den sociale døgnvagt: Hvis et barn eller en ung mellem 0 og 18 år har akut behov for hjælp uden for Familiecenter Køges åbningstid, skal du kontakte politiet på tlf. nr. 46 35 14 48 og bede politiet om at kontakte Den Sociale Døgnvagt
- Væltede træer, oversvømmelse og lignende: Tlf. 20 23 60 94
- EL: kontakt Andel Energi tlf. 70 29 29 29
- Gas: kontakt Tlf. 62 25 91 14
Her kan du få viden om, hvordan du ser tegn på, at et barn eller en ung mistrives eller er udsat for overgreb, og hvad du har pligt til at gøre
Alle børn og unge har ret til et liv i trygge rammer. Det er derfor lovpligtigt at underrette Familiecenter Køge, hvis du er bekymret for et barn eller en ung.
For fagpersoner gælder der en skærpet underretningspligt, der går forud for din tavshedspligt
Hvis du har et arbejde, hvor du er i tæt kontakt med børn og unge, er du særlig forpligtet til at underrette kommunen om din eventuelle bekymring for et barn eller en ung.
Der stilles ikke krav til, at du som fagperson har et kendskab til barnets eller den unges forhold. Den skærpede underretningspligt betyder, at du har pligt til at reagere, alene på baggrund af forhold, der giver formodning om, at et barn eller en ung har behov for særlig støtte.
Du har som fagperson pligt til at underrette Familiecenter Køge, hvis du får kendskab til eller har grund til at antage:
- At et barn eller en ung under 18 år kan have behov for særlig støtte.
- At et barn umiddelbart efter fødslen kan få behov for særlig støtte på grund af de vordende forældres forhold.
- At et barn eller en ung under 18 år kan have behov for særlig støtte på grund af barnets eller den unges ulovlige skolefravær eller undladelse af at opfylde undervisningspligten.
- At et barn eller en ung under 18 år har været udsat for overgreb.
Hent Underretningsskema-for-fagpersoner.docx
Læs mere om din underretningspligt, og hvad du skal gøre, når et barn eller en ung udsættes for overgreb eller af andre grund har behov for særlig støtte i Køge Kommunes Underretningsguide.
Hvad sker der når du underretter?
Børn og unge, der er udsat for omsorgssvigt, vanrøgt, vold, seksuelle overgreb eller af andre årsager mistrives, udviser ofte forskellige former for tegn på, at der er noget galt.
Det er vigtigt, at du følger din mavefornemmelse og underretter eller søger vejledning, hvis du har en bekymring for, at et barn eller en ung lever under forhold, der bringer dets sundhed eller udvikling i fare. Det kan eksempelvis være ved tegn på alvorlig mistrivsel, omsorgssvigt eller fysiske overgreb.
Du har pligt til at underrette, selvom du ikke har sikker viden om, at der er noget galt. Det er Familiecenter Køges opgave at undersøge nærmere om der er noget galt og vurdere, om barnet eller den unge er udsat for overgreb eller har behov for særlig støtte.
Du kan se en oversigt over typiske tegn på mistrivsel og overgreb i Underretningsguide
Du er altid velkommen til at kontakte Familiecenter Køge for at få råd og vejledning.
Se Familiecenter Køges åbnings- og telefontider.
Familiecenter Køge vurderer alle årets dage alle underretninger inden for 24 timer efter modtagelsen af underretningen.
I de fleste tilfælde vil Familiecenter Køge tage kontakt til familien for at drøfte underretningen.
Familiecenter Køge vurderer herefter, om der er behov for yderligere oplysninger, om der skal iværksættes en såkaldt børnefaglig undersøgelse, eller om der ikke skal foretages yderligere.
Hvis der ikke foretages yderligere, kan det skyldes at bekymringen vurderes at være grundløs, eller at der allerede er iværksat foranstaltninger i forhold til barnet, den unge og/eller familien, som fortsat vurderes at være relevante.
Læs vores pjece til forældre om underretninger
Underretninger om vold og overgreb håndteres på en anden måde end andre underretninger.
Hvis Familiecentret modtager en underretning, hvor der er tale om mistanke om overgreb begået af en person i hjemmet, vil Familiecentret ikke drøfte underretningen med forældremyndighedsindehaver.
Familiecenter Køge vil afholde en samtale med barnet eller den unge, medmindre barnets eller den unges modenhed eller sagens karakter taler imod samtalens gennemførelse.
Senest 6 hverdage efter modtagelsen af underretningen sender Familiecenter Køge en kvittering for modtagelsen af underretningen.
Som fagperson bliver du oplyst om, hvorvidt Familiecenteret har iværksat foranstaltninger på baggrund af underretningen.
Familiecenter Køge kan også vælge at orientere dig om typen og varigheden af den foranstaltning, der er iværksat, men ikke det nærmere indhold. Dette sker for, at du kan understøtte og kvalificere den givne indsats, så barnet eller den unge får bedst mulig hjælp.
Du kan som fagperson sikre fokus på tidlig opsporing ved sammen med dine kolleger at se og drøfte de 16 små temafilm, som Børnerådet har fået lavet til blandt andet pædagoger, lærere, sundhedsplejersker og tandlæger om tidlig opsporing.
Se Børnerådets temafilm om rettidig omsorg.
Læs også Socialstyrelsens publikation 'Den-professionelle-tvivl'.
Du kan også kontakte en af Familiecentrets forbyggende rådgivere og få hjælp til, hvordan du underretter. Hvis du er ansat på i et dagtilbud eller på en skole i Køge Kommune, kan du kontakte den forebyggende rådgiver, som er tilknyttet din arbejdsplads.
Læs mere i Køge Kommunes Underretningsguide.
Familiecenter Køge
Træffes bedst telefontid
Pligt til at underrette
Alle børn og unge har ret til et liv i trygge rammer.
Alle borgere har derfor pligt til at reagere, hvis et barn eller en ung lever under forhold, der bringer dets sundhed eller udvikling i fare.
Hvis du er bekymret for et barn, skal du kontakte kommunen og underrette om din bekymring.
En underretning er et udtryk for omsorg og gør Familiecentret opmærksom på et barn eller ung, som måske har brug for hjælp.
Som borger kan du underrette med navn eller anonymt. Hvis du underretter anonymt, skal du undlade at angive dit navn og adresse i underretningsskemaet. Hvis du henvender dig telefonisk, skal du også undgå at oplyse dit navn, adresse og lignende. Forældremyndighedsindehaver har i udgangspunktet ret til at se sagens akter og derfor er det vigtigt at dine oplysninger ikke fremgår, hvis du ønsker at være anonym.
Underret
Har du mistanke eller kendskab til at et barn eller ung mistrives, skal du udfylde en underretning via borger.dk
Akut behov for at underrette
Hvis et barn eller en ung har akut behov for hjælp, skal du kontakte politiet på telefonnummer 114 og bede politiet om at kontakte Den Sociale Døgnvagt.
Børn og unge, der er udsat for omsorgssvigt, vanrøgt, vold, seksuelle overgreb eller af andre årsager mistrives, udviser ofte forskellige former for tegn på, at der er noget galt.
Det er vigtigt, at du følger din mavefornemmelse og underretter eller søger vejledning, hvis du har en bekymring for, at et barn eller en ung lever under forhold, der bringer dets sundhed eller udvikling i fare. Det kan eksempelvis være ved tegn på alvorlig mistrivsel, omsorgssvigt eller fysiske overgreb.
Du har pligt til at underrette, selvom du ikke har sikker viden om, at der er noget galt. Det er Familiecenter Køges opgave at undersøge nærmere om der er noget galt og vurdere, om barnet eller den unge er udsat for overgreb eller har behov for særlig støtte.
Du kan se en oversigt over typiske tegn på mistrivsel og overgreb i Bekymringsbarometret.
Du er altid velkommen til at kontakte Familiecenter Køge for at få råd og vejledning.
Familiecenter Køges åbnings- og telefontider.
Familiecenter Køge vurderer alle årets dage alle underretninger inden for 24 timer efter modtagelsen af underretningen.
I de fleste tilfælde vil Familiecenter Køge tage kontakt til familien for at drøfte underretningen.
Familiecenter Køge vurderer herefter, om der er behov for yderligere oplysninger, om der skal iværksættes en såkaldt børnefaglig undersøgelse, eller om der ikke skal foretages yderligere.
Hvis der ikke foretages yderligere, kan det skyldes at bekymringen vurderes at være grundløs, eller at der allerede er iværksat foranstaltninger i forhold til barnet, den unge og/eller familien, som fortsat vurderes at være relevante.
Læs vores pjece til forældre om underretninger
Underretninger om vold og overgreb håndteres på en anden måde end andre underretninger.
Hvis Familiecentret modtager en underretning, hvor der er tale om mistanke om overgreb begået af en person i hjemmet, vil Familiecentret ikke drøfte underretningen med forældremyndighedsindehaver.
Familiecenter Køge vil afholde en samtale med barnet eller den unge, medmindre barnets eller den unges modenhed eller sagens karakter taler imod samtalens gennemførelse.
Senest 6 hverdage efter modtagelsen af underretningen sender Familiecenter Køge en kvittering for modtagelsen til den, der har underrettet.
Som borger skal du ikke forvente at blive involveret yderligere i sagen på grund af reglerne om tavshedspligt.